Sosyal Medya Görsel Boyutları 2023

Sosyal Medya Görsel Boyutları 2023

Sosyal Medya Görsel Boyutları 2023

Sosyal medya görsel boyutları dijital dünyada büyük önem taşır. Bu konuda bilgi sahibi olmak ve uygulamak; markanın daha kaliteli ve profesyonel görünmesini sağlar. Her sosyal medya platformunun kendine ait bir boyutu bulunur. Pikselli ve düşük kaliteye sahip görsellerin bu mecralarda yer alması ise hoş karşılanmaz. Sosyal medya pazarlamasında marka algısını pozitif etkileyen bu konuda 2023 yılı için veriler açıklandı. İşte sizler için derlediğimiz görsel boyutlarını her mecraya özel olarak ele alalım.



Facebook Görsel Boyutları


Facebook görsel boyutlarından önce belirtmek istediğimiz bir faktör var. O da Facebook profil ve kapak fotoğrafınızın uyumlu olması gerektiğidir. Yani bu iki görsel de markanızı yansıtan temel unsurlardan biridir. Ayrıca profil fotoğrafı olarak logonuzu kullanabilirsiniz. Kapak fotoğrafını ise markanızı yansıtan kaliteli bir görsel olarak seçebilirsiniz. Facebook gönderilerinizi aşağıdaki ölçüleri baz alarak planlayabilirsiniz:

 

●    Facebook profil fotoğrafı: 180 x 180 px

●    Facebook kapak fotoğrafı: 851 x 315 px

●    Facebook gönderi boyutu: 1200 x 630 px (dikdörtgen),1200 x 1200 px (kare)

●    Facebook hikâye boyutu: 1080 x 920 px



Instagram Görsel Boyutları

Instagram şüphesiz ki günümüzde en çok kullanılan uygulamalardan biridir. Bununla birlikte paylaşılan görseller ve videolarla her geçen gün kitlesini artırmayı başarır. Instagram görsel boyutları aşağıdaki gibidir:

 

●    Instagram profil fotoğrafı: 110 x 110 px

●    Instagram gönderi boyutu: 1080 x 1080 px (kare),1080 x 650 px (yatay),1080 x 1250 px (dikey)

●    Instagram hikâye boyutu: 1080 x 920 px




Twitter Görsel Boyutları

Twitter görsel boyutları içinde bulunan profil fotoğrafı genellikle yuvarlak şeklinde gözükür. Ancak ölçüsü kare şeklinde 1:1 gibidir. Bununla birlikte bu sosyal medya platformu için belirlenen 2023 twitter görsel boyutları şöyledir:

 

●    Twitter profil fotoğrafı: 400 x 400 px

●    Twitter kapak fotoğrafı: 1500 x 500 px

●    Twitter paylaşım görseli boyutu: 1024 x 512 px





YouTube Görsel Boyutları


●    YouTube kanal profil fotoğrafı 800 x 800 px olmalıdır. Yani 1:1 orana sahip karedir.

●    YouTube kapak fotoğrafı 2560 x 1440 px ölçüsüne sahiptir. Fotoğrafı yükledikten sonra kanal fotoğraf aracından inceleme yapmanız fayda sağlar.

●    YouTube video thumbnails boyutu 1280 x 720 pikseldir. Videoları HD olarak yüklemek daha profesyonel bir görünüm kazanmanıza yardımcı olur.





Pinterest Görsel Boyutları

●    Pinterest profil fotoğrafı: 165 x 165 px

●    Pinterest pin boyutu: 600 x 900 px (standart),600 x 1260 px (uzun),600 x 600 px (kare). Bu ölçülerde birçok ilgi çekici cazip panolar oluşturmanız mümkündür.




LinkedIn Görsel Boyutları

LinkedIn profesyonel bir ağ olmasıyla özellikle iş hayatımızda sıkça kullandığımız bir mecradır. Hedef kitleye ulaşma ve iş ilişkileri bakımından bu yeri doğru kullanmak önemlidir. LinkedIn güncel görsel boyutları ise şu şekildedir:

●    Linkedin profil fotoğrafı: 400 x 400 px (kişisel hesaplar),300 x 300 px (şirket hesapları)

●    LinkedIn kapak fotoğrafı: 1584 x 396 px (kişisel hesaplar),1536 x 768 px (şirket hesapları)

●    Linkedin paylaşım görseli boyutu: 1104 x 736 px



TikTok Görsel Boyutları

●    TikTok profil fotoğrafı: 100 x 100 px. İlgi çekici ve eğlenceli bir profil fotoğrafı mecraya daha uyumlu olmanızı sağlar.

●    TikTok video boyutu 1080 x 1920 pikseldir. Dosya çeşidi bakımından .mov veya .mp4 iyi bir seçenektir.

Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedin'de Paylaş
Hakkımda

İsmail Bahadır Atakan Öz

Merhabalar ben İsmail Bahadır Atakan Öz, sosyal medya uzmanı ve grafikerim. Sektörümde 6 yılı geride bırakarak emin adımlarla ileriye doğru güncellemeleri takip ederek devam ediyorum.

Sosyal Medya Hesaplarım
Telegram Kanalıma Katıl!
Discord Kanalıma Katıl!